Heb ik dat. Om te vieren hoe fantastisch 2011 voor me was, had ik erg veel zin in ons allerlaatste optreden van het jaar. Dat was gisteren in Doornroosje. Helaas heeft de winter daar een stokje voor gestoken. Dus in plaatst van dat ik nu zit te nagenieten van een mooie, gezellige en veel te late avond, zit ik nu in m’n huispak op de bank en heb ik zojuist een mega slaap-marathon achter de rug. Ach, het kom altijd op een slecht moment en het gaat altijd weer over.

Maar goed. 2011 dus. Wat een jaar was dat!. Zo net voor het voorjaar kwam het album ‘The Great Pretender’ uit en het rest van het jaar heeft in teken gestaan van dat album. Het leukst van een album uitbrengen is dat je dan veel kan optreden en veel aanverwante leuke dingen kunt doen. Hier een klein overzicht van mijn 2011:

In april kwam het album uit op Munich Records. Omdat er niet genoeg budget was voor vinyl, kwam het album aanvankelijk alleen op CD uit. Totdat Jenneke eigenhandig een Kickstarter-project op poten zette en ik tot mijn verrassing ineens een paar dozen elpees afgeleverd zag worden.

Wij hebben geen tourbusje want dat is onhandig omdat iedereen in een andere provincie woont. Wij hebben wel bestelwagentjes. Het afgelopen jaar hebben we veel opgetreden en dus veel kilometers gemaakt, veel wegrestaurants gezien en een fortuin betaald aan zalen die geen parkeervergunning hadden liggen. 2011 was ook het jaar waarin Xavier zijn Renault (Frans) overleed, en hij een Nissan (Japans) terugkocht die er preciés hetzelfde uitzag. En ook het jaar waarin Melvin zijn rijbewijs haalde. Go 2012!

Naast dat we nu weten waar je bij welk pompstation het best een twee uur oude truckersbal kunt kopen, weten we inmiddels ook de betere rastettes in Hilversum te vinden. Op deze foto was ik met Polle en Xavier bij een programma op zondagavond op 3FM. We moesten binnen een uur een liedje schrijven en het onderwerp werd doorgebeld door een luisteraar. Het resultaat is dit filmpje.

Meer filmpjes? Mij best.

Dit vond ik echt heel erg leuk om te doen. Samen met mijn moeder op de film in het ouderlijk huis. Dit filmpje werd gemaakt door Tessel Schmidt voor 3voor12 Utrecht.

Deze clip hebben we in twee dagen gemaakt, afgelopen zomer. Op zaterdag verzonnen Xavier, filmer Mike en ik een idee en plan voor de clip. Op zondag hebben we alles opgenomen. 

In 2011 werd het ook eens tijd om mijn Facebook-status om te zetten van ‘verloofd’ naar ‘getrouwd’. Dat was een waanzinnige dag. Op deze foto zie je (met op de achtergrond mijn lievelings-DJ St. Paul en MC Torre) onze inval-drummer Bram.  

…ik zeg inval-drummer, want dit is natuurlijk onze vaste drummer.

(dit is het einde van deze powerpoint)

Iedereen die in 2011 mijn album heeft gekocht, beluisterd, gerecenseerd, naar één van onze optredens is geweest, ons heeft geholpen op welke manier dan ook: bedankt! Tot volgend jaar.